JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA

JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA
link : JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA

Baca juga


JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA

TOKYO – Kim Jong-nam memiliki wang tunai US$120,000 (RM511,806) ketika beliau diracun, beberapa hari selepas bertemu perisik Amerika Syarikat di Langkawi.

Abang pemimpin utama Korea Utara Kim Jong-un dibunuh di lapangan terbang KLIA Februari lalu oleh dua wanita dengan bahan kimia paling bahaya VX.

Jong-nam bertemu rakyat Amerika tersebut selama dua jam di sebuah hotel di pulau peranginan itu dan mendapat wang itu di Malaysia, lapor Bloomberg yang memetik akhbar Asahi.

Akhbar Jepun itu menyebut pihak berkuasa Malaysia percaya wang itu bayaran makumat yang didedahkan kerana tiada rekod mendiang mengeluarkan wang dari bank.

Pihak berkuasa Malaysia menemui empat bungkusan wang baru US$100 dalam 300 susunan di dalam beg mendiang, yang tidak sebulu dengan adiknya.

Jong Nam mempunyai pasport diplomat, sebab itu begnya tidak diperiksa dengan teliti apabila keluar-masuk negara ini, lapor Asahi lagi.

Mei lalu, akhbar itu melaporkan mendiang pernah berhubung dengan perisik itu empat hari sebelum kematiannya. Beliau tiba di Malaysia pada 6 Februari.

Dua hari kemudian, tanpa memaklumkan kepada mereka yang rapat dengannya, beliau bertolak ke Langkawi untuk bertemu lelaki pertengahan umur keturunan Korea-Amerika.

Kamera litar tertutup (CCTV) hotel terbabit menunjukkan kedua-duanya bertemu kira-kira 1 petang sebelum berpisah dua jam kemudian.

Perisik itu, yang tiba pada hari sama Jong Nam sampai, diketahui sudah bertemu mendiang beberapa kali sebelum itu.

Analisis komputer riba mendiang mendapati kad memori USB dimasukkan, menimbulkan spekulasi sejumlah besar maklumat yang tidak boleh disampaikan melalui lisan diserahkan kepada perisik itu.

Jong Nam berlepas dari Langkawi ke KLIA pada 12 Februari, sehari sebelum beliau dibunuh. Warga Amerika Syarikat itu meninggalkan Malaysia pada hari yang sama.

Tindakan ini dilaporkan antara punca anak sulung bekas diktator Kim Jong-il dibunuh oleh ejen-ejen Korea Utara.

– Malay Mail

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s4pPCE

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA

Sekianlah artikel JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel JONG-NAM BAWA RM511,806 SELEPAS JUMPA EJEN AMERIKA dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2017/06/jong-nam-bawa-rm511806-selepas-jumpa.html

Subscribe to receive free email updates: