Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu

Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu
link : Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu

Baca juga


Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu

KUALA LUMPUR – Seorang rakyat Malaysia yang menetap di London menunggu dengan penuh rasa khuatir akan berita mengenai sepupunya yang merupakan penghuni di blok Grenfell Tower setinggi 27 tingkat yang terbakar awal hari ini.

“Beliau telah cuba mendapatkan maklumat daripada hospital-hospital dan polis sama ada sepupunya selamat namun hampa. Beliau dan keluarga wanita itu saya amat bimbang lebih-lebih lagi terdapat laporan ada orang terperangkap dalam bangunan dan ada yang terjun dari tingkat atas,” kata Daniel Han.

Jurutera berumur 28 tahun dari Pulau Pinang itu bekerja dengan sebuah firma farmaseutikal dan telah tinggal di London selama empat tahun namun enggan menamakan rakannya itu.

“Kami dari kampung yang sama dan sepupunya itu adalah daripada keluarga campuran. Bapanya Cina dan ibunya orang Inggeris,” katanya.

Han berkata rakyat Malaysia yang tinggal di kawasan sekitar bersimpati dengan mangsa kebakaran dan keluarga mereka. “Kami bersedia untuk membantu jika diminta berbuat demikian, tetapi saya fikir tidak banyak yang kami dapat lakukan. Apa yang perlu dilakukan sudah dilaksanakan oleh pihak berkuasa – polis, bomba dan kakitangan kesihatan.”

Lebih 250 anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat, 100 anggota polis dan 100 anggota perubatan dilaporkan berada di tempat kejadian kebakaran itu yang dilaporkan berlaku pada kira-kira 12.45 pagi waktu tempatan.

Polis mengesahkan terdapat “sejumlah kematian ” manakala London Ambulance Service berkata 50 orang telah dihantar ke lima hospital setakat 8 pagi.

Sementara itu, seorang rakyat Malaysia berumur 29 tahun yang tinggal di kawasan kira-kira 3km dari tempat kejadian berkata beliau dikejutkan daripada tidur oleh bunyi sirem jentera bomba dan ingatkan berlaku satu lagi serangan pengganas susulan insiden serangan di London Bridge dan di Manchester.

“Saya tutup semua tingkap bilik tidur saya,” kata Adam Efendi Nordin, perunding operasi di firma perakaunan Ernst and Young.

“Saya sukar melelapkan mata sepanjang malam. Saya asyik terjaga oleh bunyi siren dan bunyi helikopter yang berlegar-legar di udara.

“Pada kira-kira 5.30 pagi, saya keluar bilik. Saya lihat asap berkepul-kepul dari bangunan itu dan boleh dengar bunyi helikopter, kereta polis dan ambulans. Kejadian menyedihkan itu belum berakhir.” – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rhbqSm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu

Sekianlah artikel Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Seorang Rakyat Malaysia Khuatir Keselamatan Sepupu dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2017/06/seorang-rakyat-malaysia-khuatir.html

Subscribe to receive free email updates: