Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja

Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja
link : Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja

Baca juga


Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja


PUTRAJAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menarik balik permohonan mendapatkan kebenaran memulakan cabaran dari segi perlembagaan bagi membatalkan satu peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan, yang membenarkan rang undang-undang menjadi undang-undang selepas 30 hari, walaupun tidak mendapat perkenan yang di-Pertuan Agong.

Ketua Hakim Negara Tun Raus Sharif, yang mengendalikan perkara itu kemudian mengetepikan permohonan berkenaan dengan memberi kebebasan untuk memfailkannya semula.

Peguam Datuk Seri Gopal Sri Ram, yang mewakili Anwar, memohon menarik balik permohonan itu dengan kebebasan untuk memfailkannya semula.

Katanya, permohonan itu ditarik balik sementara menunggu keputusan rayuan di Mahkamah Persekutuan berhubung saman Anwar yang mencabar pelaksanaan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) 2016.

Anwar, 70, sedang menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh, Selangor kerana kesalahan liwat. #sumber


Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja

Sekianlah artikel Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Anwar "Tarik Balik" Permohonan Kebenaran Mencabar Peruntukan Berkaitan Perkenan Diraja dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2018/04/anwar-tarik-balik-permohonan-kebenaran.html

Subscribe to receive free email updates: