Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu

Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu
link : Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu

Baca juga


Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu


BANGI:  Tan Sri Muhyiddin Yassin melahirkan rasa syukur dengan keputusan mahkamah yang menggantung pembubaran sementara Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

“Alhamdulillah, saya baru terima berita gembira dari Mahkamah bahawa Bantahan Awalan Peguam Negara terhadap Permohonan Semakan Kehakiman Bersatu telah ditolak.

“Kami memanjatkan kesyukuran kehadrat Ilahi yang memberikan kita kemenangan. Ini bermakna Bersatu telah dibenarkan oleh Mahkamah untuk meneruskan cabaran terhadap RoS yang telah melakukan kesalahan terhadap Bersatu,” katanya dalam satu kenyataan.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menggantung keputusan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) yang membubarkan sementara pendaftaran Bersatu.

Hakim Datuk Azizah Nawawi membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan Bersatu mendapatkan kebenaran bagi memulakan prosiding semakan kehakiman untuk mencabar keputusan RoS.

Mengulas lanjut Muhyiddin yang merupakan Presiden Bersatu berkata, kininya partinya bebas untuk meneruskan perjuangan membawa perubahan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), 9 Mei ini.

Katanya, tiada lagi halangan untuk Bersatu berfungsi sebagai parti politik yang sah.

“AllahuAkbar! Hakim atas kepentingan awam telah menyampaikan Alasan Penghakiman bertulis. Semoga semua ini membawa kebaikan kepada Malaysia yang tercinta,” katanya. #sumber


Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu

Sekianlah artikel Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muhyiddin Bersyukur Keputusan Mahkamah "Memihak" Kepada Bersatu dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2018/04/muhyiddin-bersyukur-keputusan-mahkamah.html

Subscribe to receive free email updates: