5 Didakwa membunuh seorang bersubahat

5 Didakwa membunuh seorang bersubahat - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat
link : 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat

Baca juga


5 Didakwa membunuh seorang bersubahat

5 Didakwa membunuh seorang bersubahat|Sebanyak enam penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan membunuh dan bersubahat membunuh Pegawai Kadet Zulfarhan Osman Zulkarnain, Mei lalu.

Kesemua penuntut yang berusia 21 tahun itu hanya mengangguk tanda faham selepas pertuduhan terhadap mereka selesai dibacakan di hadapan Majistret Siti Radziah Kamarudin.

Mengikut pertuduhan, Muhammad Akmal Zuhairi Azmal, Azamuddin Md. Sofi, Muhammad Najib Mohd. Razi, Muhammad Afif Najmudin Azahat dan Mohamad Shobirin Sabri didakwa bersama-sama membunuh Zulfarhan Osman di bilik 04-10, blok penginapan asrama Jebat, UPNM, Kem Perdana, Sungai Besi di sini antara pukul 4.45 pagi dan 5.45 pagi, 22 Mei lalu.

 

Pertuduhan terhadap mereka dikemukakan mengikut Seksyen Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Sementara itu, seorang lagi penuntut, Abdoul Hakeem Mohd. Ali pula didakwa bersubahat bersama lima tertuduh melakukan perbuatan tersebut pada masa dan tempat sama.

Lelaki itu didakwa mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 302 kanun sama yang memperuntukkan hukuman serupa.

Tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada kesemua tertuduh.

Sementara itu, 13 penuntut lagi akan didakwa atas pertuduhan berkaitan kematian petang ini.

Zulfarhan Osman, 21, Pegawai Kadet Laut UPNM meninggal dunia di Hospital Serdang kira-kira pukul 10 malam, 1 Jun lalu dengan kesan lebam dan melecur pada badan dipercayai didera dengan seterika wap

The post 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat appeared first on Eberita.org.



✍ Sumber Pautan : ☕ Eberita.org

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tlAh8l

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat

Sekianlah artikel 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 5 Didakwa membunuh seorang bersubahat dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2017/06/5-didakwa-membunuh-seorang-bersubahat.html

Subscribe to receive free email updates: