Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta

Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta
link : Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta

Baca juga


Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta


KUALA LIPIS:  Laluan pakej 3 projek Central Spine Road (CSR) antara Merapoh ke Kampung Kubang Rusa sejauh 14 kilometer mula dibuka kepada pengguna jalan raya mulai hari ini.

Majlis pembukaan jalan empat lorong bernilai RM140 itu telah dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Kampung Kubang Rusa, di sini.

Laluan berkenaan yang mula dibina pada 17 Mac 2015 dan siap sepenuhnya pada 14 Mac lalu berjaya disiapkan lebih awal dengan penjimatan kos sebanyak RM36 juta.

Berucap pada majlis tersebut, Najib berkata, pembinaan laluan berkenaan menunjukkan komitmen serta kemampuan kerajaan BN dalam membangunkan kawasan luar bandar.

“Saya setuju sangat apa Menteri Besar Pahang katakan bahawa memang sukar kita hendak impikan kawasan pedalaman seperti di Merapoh boleh ada lebuh raya seperti ini.

“Semua ini tidak datang bergolek sebaliknya kerana pentadbiran negara khususnya pengurusan ekonomi yang berada atas

landasan betul yang dapat menjamin kesinambungan pembangunan,” katanya ketika merasmikan projek berkenaan.

Hadir sama, Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob; Ketua Setiausaha Kementerian Kerja Raya, Datuk Seri Zohari Akob dan Ketua Pengarah Jabatan Kerja Raya, Datuk Seri Roslan Md Taha.

Projek CSR sepanjang 350 kilometer dari Simpang Pelangai, Bentong ke Kuala Krai, Kelantan itu  adalah bertujuan untuk  meningkatkan taraf perhubungan antara Pantai Timur dan Pantai Barat.

Sehingga kini, projek yang dimulakan sejak 2008 itu telah berjaya disiapkan sepanjang 55.35 kilometer dari Merapoh ke Kampung Seberang Jelai. #sumber


Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta

Sekianlah artikel Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lebuh Raya "Central Spine Road" (CSR) Siap Lebih Awal, Jimat RM36 Juta dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2018/04/lebuh-raya-central-spine-road-csr-siap.html

Subscribe to receive free email updates: