PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini

PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini
link : PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini

Baca juga


PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini

 

KUALA LUMPUR: Sorakan dan tepukan semangat mengiringi pengumuman calon-calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) di lima negeri - Johor, Kelantan, Selangor, Melaka dan Negeri Sembilan - yang antara lain menyaksikan dua pemimpin negeri Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dan Datuk Seri Mustapa Mohamed bertanding di kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pengerusi BN Johor, Mohamed Khaled, 59, akan mempertahankan kerusi DUN Permas serta bertanding di kerusi Parlimen Pasir Gudang yang pernah dimenanginya pada PRU-11 dan PRU-12. Ia menyaksikan penyandang kerusi Parlimen itu Datuk Normala Abd. Samad, yang menang dengan majoriti 935 undi untuk mengalahkan calon PKR, Ahmad Faidhi Saidi sebelum ini, digugurkan daripada senarai calon.

Mustapa, 67, yang merupakan Pengerusi BN Kelantan dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, pula akan mempertahankan kerusi Parlimen Jeli bagi penggal keempat dan DUN Ayer Lanas untuk penggal ketiga.

Pengumuman calon itu juga menyaksikan enam wanita dicalonkan bagi kerusi Parlimen dan 24 orang di kerusi DUN melibatkan Johor (empat Parlimen, tujuh DUN),  Selangor (satu Parlimen, tujuh DUN), Melaka (satu Parlimen, dua DUN), Kelantan (lima DUN) dan Negeri Sembilan (tiga DUN).

'Orang lama' Tengku Razaleigh Hamzah, yang baru menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-81 pada 13 April lepas, pula akan mempertahankan kerusi Parlimen Gua Musang di Kelantan untuk penggal kelapan manakala Pengerusi BN Selangor, Tan Sri Noh Omar, 60, dan Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Abdul Samad, 68, masing-masing akan mempertahan kerusi Parlimen Tanjong Karang bagi penggal keenam dan Johor Bahru bagi penggal ketujuh. #sumber


Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini

Sekianlah artikel PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU-14: Barisan Nasional, Umum Calon Di Lima Lagi Negeri Hari Ini dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2018/04/pru-14-barisan-nasional-umum-calon-di.html

Subscribe to receive free email updates: