"Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula

"Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul "Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula
link : "Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula

Baca juga


"Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula


BUTTERWORTH: Meskipun Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) telah mengesahkan tiada sebarang unsur sabotaj terhadap pesawat calon PKR Parlimen Langkawi, Tun Dr. Mahathir Mohamad, semalam, namun anak perempuannya, Marina terus membuat dakwaan kononnya  perkara sebaliknya berlaku.

Menurut Marina yang juga aktivis politik, masalah yang berlaku kononnya pesawat berkenaan tidak mendapat permit untuk mendarat di Langkawi.

Katanya, kebenaran itu bagaimanapun hanya diperoleh pada saat-saat akhir sahaja.

"Mereka (merujuk kepada Barisan Nasional) sebenarnya cuba nak menghalang kita sebab mereka takut akan kebenaran," dakwanya dalam ceramah Mega DAP di padang Dewan Datuk Haji Ahmad Badawi, di sini malam ini.

Dalam kejadian itu, pesawat yang sepatutnya dinaiki Mahathir bagaimanapun dilaporkan rosak secara tiba-tiba sebelum pemimpin itu berlepas ke Langkawi pagi tadi untuk proses penamaan calon.

Berdasarkan siasatan, Pengerusi CAAM, Datuk Seri Azharuddin Abdul Rahman, memberitahu, pesawat tersebut sebenarnya gagal terbang disebabkan masalah teknikal kecil dan kesalahan rutin iaitu kebocoran udara dari bahagian kiri tayar depan pesawat tersebut. #sumber





Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel "Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula

Sekianlah artikel "Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel "Pesawat" Tun Mahathir Di Dakwa Tidak Dapat Permit Mendarat Pula dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2018/04/pesawat-tun-mahathir-di-dakwa-tidak.html

Subscribe to receive free email updates: