Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum

Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum - Hallo sahabat KHABAR MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum
link : Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum

Baca juga


Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum


KUANTAN: Merampas tiga kerusi iaitu Parlimen Kuantan serta Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Lumpur dan Teruntum menjadi misi besar bagi calon Barisan Nasional (BN).

Parlimen Kuantan dimenangi oleh PKR sejak dua penggal lalu manakala DUN Tanjung Lumpur dan Teruntum sejak PRU-13 dan DUN Inderapura perlu dipertahankan BN.

Calon DUN Tanjung Lumpur, Datuk Seri Tengku Zulkifly Tengku Ahmad, berkata kepercayaan yang diberi kepimpinan tertinggi akan dibalas dengan kejayaan buat BN.

"Sebaik pengesahan calon BN di Parlimen Kuantan serta DUN Tanjung Lumpur, Teruntum dan Inderapura, ia adalah amanah dan tanggungjawab untuk menawan hati pengundi.

"Kita tidak boleh bergembira kerana tugas yang bakal dilalui sepanjang tempoh berkempen lebih mencabar untuk memastikan kemenangan BN," katanya ketika ditemui di perkarangan pusat pencalonan di perkarangan ibu pejabat Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) di sini, hari ini.

Beliau yang bertanding buat kali kedua di DUN Tanjung Lumpur akan menentang penyandang yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang, Rosli Abdul Jabar dan Sabrina Md Yusof (PKR).

Calon BN bagi Parlimen Kuantan ialah Datuk Andrew Wong manakala Ketua Wanita MCA Kuantan, Tee Choon Ser (DUN Teruntum) dan Datuk Seri Shafik Fauzan Sharif akan mempertahankan DUN Inderapura.

Sementara itu, Rosli berkata, pihaknya sudah menggerakkan jentera parti untuk memastikan kemenangan berpihak kepada parti itu.

"Kita harap semua calon PAS yang bertanding pada PRU kali ini boleh menang. Ini kerana harapan kami untuk memerintah negeri Pahang.

"Ia diharap menjadi kenyataan dengan sokongan daripada rakyat di negeri ini," katanya. #sumber


Appear First on Khabar Melayu


Demikianlah Artikel Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum

Sekianlah artikel Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tengku Zulkifly: Misi Besar, Tawan DUN Tanjung Lumpur & Teruntum dengan alamat link https://khabarmelayu.blogspot.com/2018/04/tengku-zulkifly-misi-besar-tawan-dun.html

Subscribe to receive free email updates: